Fockle ayns dty chleaysh
Screeuaght as Chyndaays

Ta argid ry-gheddyn son screeuaght as chyndaays Gaelgagh nish. Choard Undinys Eiraght Vannin dy chur er bun tashtey dy argid vees goll er geeck da Gaelgeyryn nee screeu ayns Gaelg. Nee Brian Stowell as yn Greinneyder stiurey yn chooish shoh, as myleeaney bee palchey dy argid ry-gheddyn my vees shaleeyn as cooishyn cooie cheet rish.

Hig eie share as shickyr daue er’n aght nee’n chooish goll er reaghey tra vees fys currit daue liorish Gaelgeyryn goll rhyt hene er yn sorch dy obbyr t’ou geearree dy ve jeant as yn sorch dy obbyr t’ou geearree jannoo! Cur fys da Brian ny Phillie my ta eie erbee ayds er y chooish shoh ny obbyr ennagh t’ou geearree jannoo.

New writing in Manx

An exciting new initiative has recently been announced by the Manx Heritage Foundation to encourage new writing in Manx Gaelic. A fund has been established to pay for new writing and translation in Manx which it is envisaged will help to create a pool of writers and translaters.

Speaking about the announcement Phil Gawne, yn Greinneyder said - “the scarcity of new material in Manx has been identified as one of the major obstacles to the development and spread of use of Manx, and so it is vital that ways are found to overcome this. I believe that this new approach taken by the Heritage Foundation will help enormously both in encouraging existing writers in Manx to do more, as well as helping new writers to gain confidence and competence in the language.”

100th Anniversary of Birth of Mona Douglas

To celebrate the 100th Anniversary of Mona Douglas’ birth, a party will be held at 7.30pm on Sunday 20th September in Laxey Glen Gardens. There will be a faith supper, and entertainment will be provided by everyone who turns up! All Mona’s friends and acquaintances are invited to come.

Please let Phil Gawne know on 834844 if you wish to come to this party. Numbers have to be given in advance to the manager so please let Phil know before the 12th September.

Giense Mona Douglas

Hed giense y cummal Jedoonee 20oo Mean Fouyir ec 7.30 sa ayns Halley ny Garaghyn Glionn Laksaa dy chur ayns cooinaghtyn yn keeadoo blein er dyn yn laa va Mona Inney Ghoolish ruggit. Cur lhiat bee, greieyn-kiaull, arraneyn, braagyn daunse as ny cooinaghtyn Mona ayd! Bee failt currit er dy chooilley carrey as peiagh va enn ec Mona er dy heet gys y ghiense.

Cur fys da Phillie Gawne, 834844, my t’ou geearree cheet gys y ghiense shoh my sailt. T’eh ersyn cur ny earrooyn da’n fer thie yn shiaghtin roish shen, as kyndagh rish shen t’eh geearree fys voyd roish 12oo Mean Fouyir.

CRUINNAGHT CHREGNEASH

Church Farm, Cregneash - 29th 30th and 31st of August.

Don’t forget this series of talks and discussions which take place this weekend!

Saturday 29th August
12.00 am - An introduction to Manx Gaelic by Phil Kelly
1.00 pm - Morrison and Roeder : Lore and Language by Breesha Maddrell
2.00 pm - Manx Gaelic Vocabulary by Robert Thomson
3.00 pm - Manx reminiscences by Juan Crellin
4.00 pm - The native speakers by Walter Clarke

Sunday 30th August
12.00 am - An introduction to Manx Gaelic by Brian Stowell
1.00 pm - The Development of the Mylecharaine ballad by Fenella Bazin
2.00 pm - Gaelic Features in Manx English by Jennifer Kewley Draskau
3.00 pm - Manx Dialect Poetry by Dorothy Leece
4.00 pm - Manx Folklore by Bernard Caine

Monday 31st August
12.00 am - An introduction to Manx Gaelic by Phil Gawne
1.00 pm - Boundaries in Manx English by Roy Kennaugh
2.00 pm - Manx Music by Colin Jerry
3.00 pm - T.E.Brown by Dollin Kelly
4.00 pm - ‘This and that’ by Bob Carswell

CRUINNAGHT CHREGNEASH

Balla Humman, Creneash - 29oo 30oo and 31ed Luanistyn.

Ny jarrood yn strane dy loayrtyssyn as cooishyn shoh hed er cummal er y chione shiaghtin shoh cheet!

Jesarn 29oo Luanistyn
12.00 sv -Lessoon Gaelgagh liorish Phil Kelly
1.00 sa - Morrison as Roeder : Chengey as Culture liorish Breesha Maddrell
2.00 sa - Focklyn Gaelgagh liorish Robert Thomson
3.00 sa - Cooinaghtyn Gaelgagh liorish Juan Crellin
4.00 sa - Loayrtee Dooghyssagh liorish Walter Clarke

Jedoonee 30oo Luanistyn
12.00 sv -Lessoon Gaelgagh liorish Brian Stowell
1.00 sa - Shennaghys Mylecharaine liorish Fenella Bazin
2.00 sa - Gaelg ayns Baarle Vannin liorish Jennifer Kewley Draskau
3.00 sa - Draneyn Gaelg Vannin liorish Dorothy Leece
4.00 sa - Beealeydys Vannin liorish Bernard Caine

Jelune 31ed Luanistyn
12.00 sv -Lessoon Gaelgagh liorish Phil Gawne
1.00 sa - Cree Vaarle Vannin liorish Roy Kennaugh
2.00 sa - Kiaull Vannin liorish Colin Jerry
3.00 sa - T.E.Brown liorish Dollin Kelly
4.00 sa - ‘Cooish ny ghaa’ liorish Bob Carswell

Phil Gawne August 1998

To: Jo Overty, IOM Newspapers.

From: Philip Gawne, Cregneash
(phone 834844)
I’ll be away for a week so you’ll not be able to contact me about this. I’ve included the time table for the ‘do’ at Cregneash - if you have this in the Examiner anyway that day, perhaps you could just print the Manx time table for it from this article.

Subject : Bilingual column for
the Examiner ‘24.8.98’.

Date: 17.8.98

Pages: Four plus cover